foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

Антіохійська богословська школа стала відомою декілька пізніше. Її розвиток і визначення основного напрямку в богослів’ї пов’язані з іменем її засновника і керівника – антіохійського пресвітера Лукіана, який мученицьки закінчив своє життя в 311 р. Лукіан був відомий своїм науковим аналізом самого тексту Св. Писання (“Лукіанова рецензія”).
Ознаками антіохійського напрямку слід вважати, на відміну від олександрійського, філологічний аналіз тексту Св. Писання, історичне його тлумачення з більш практичними, маючими більше використання в житті висновками, чим алегоричні висновки олександрійців. Філософською основою Антіохійської школи являлась реалістична система Аристотеля (384–322 рр. до Р.Х.)
Видатними представниками Антіохійської школи були: св. Діодор Тарсійський, Феодор Мопсуетський, бл. Феодорит Кирський. св. Кирило Єрусалимський, св. Іоан Золотоустий та інші.
Але в той же час ці напрямки при односторонньому  розвитку були доведені до ухилення від чистоти Православ’я. З Олександрійським напрямком, крім помилок Орігена, пов’язують походження монофізицтва, а з антіохійським – походження аріанства і несторіанства.
Поряд з богословськими школами почали виникати і бібліотеки. Єпископ Олександр заснував велику бібліотеку в Єрусалимі. Ще більше книг зібрав Памфіл в Кесарії Палестинській.
Все це – з’явлення шкіл і бібліотек – говорить про розвиток наукових інтересів і про примноження засобів, необхідних для розквіту християнської науки.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2