foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

Розділення свято отецьких творінь на окремі історичні періоди необхідне для зручності вивчення в зв’язку з історичними умовами життя Церкви, які в своїй більшості впливали на зміст цих творінь. Таких історичних періодів можна назвати три:

1. Творіння отців з І – до початку ІV стт. або донікейський період.
2. Творіння отців в період Вселенських соборів з ІV–ІХ стт.

3. Творіння отців в період після Вселенських соборів з ІХ–ХV стт.

Кожний з цих періодів можна за окремими ознаками розділити ще на невеликі розділи, або групи отців і вчителів Церкви. Предметним завданням нашого курсу відповідно до програми являється вивчення патрологічного насліддя свв. отців і вчителів Церкви першого – донікейського періоду, який для зручності вивчення можна розділити на наступні розділи:
а) творіння мужів апостольських;

б) твори апологетів;

в) твори проти гностичні;

г) Антіохійська та Олександрійська школи та їх представники; виникнення наукового богослів’я.
Церковна писемність донікейського періоду починає своє буття з кінця І-го ст. і безпосередньо примикає до Св. Писання Нового Завіту, і простягається до початку ІV ст.. В церковній літературі даного періоду можна виділити декілька груп, які об’єднують в собі твори за змістом і призначенням. Першу групу складають твори мужів апостольських. До них безпосередньо примикають твори грецьких апологетів ІІ ст. Ці останні знаходять своє продовження в творах представників Олександрійської школи: Климента Олександрійського, Орігена, св. Дионисія Олександрійського. Розглядаючи цю групу церковних авторів, які були “діда- скалами Олександрійського оголосительного училища”, хронологічні рамки слід розширити до кінця ІV ст.. З ними в тісному зв’язку знаходиться учень Орігена – св. Григорій Чудотворець, який переніс традиції Олександрійської богословської школи на каподокійський грунт. В цьому зв’язку необхідно згадати прихильника і шанувальника Орігена Євсевія Памфіла Кесарійського – першого церковного історика. В стороні стоїть св. Мефодій Патарський – відомий опонент Орігена. На кінець, остання група християнських письменників донікейського періоду представлена західними богословами. Родоначальником західної патристичної думки можна вважати св. Іринея Ліонського, який переніс в Галію традиції малоазійського богослів’я. За ними йдуть апологет Минуцій Фелікс, Тертуліан, св. Іполіт Римський і св. Кипріан Карфагенський. В даному курсі ми ознайомимось з найбільш відомими представниками донікейського періоду.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2