foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

ВІДКРИТТЯ НОВОГО НЕБА І НОВОЇ ЗЕМЛІ — НОВИЙ ЄРУСАЛИМ
Потім св. Іоанну було показано духовну красу і велич нового Єрусалиму, тобто Царства Христового, котре має відкритися в усій славі під час Другого Пришестя Христового після перемоги над дияволом. Це місто мало вигляд правильного чотирикутника, а рівномірність висоти, ширини і довжини його, по 12000 стадій, вказує на форму куба, що знаменує собою твердість і міцність. Висота стіни міста — 144 лікті. Всі ці цифрові вираження використано, певно, для позначення досконалості, твердості і надзвичайної симетрії цілісного будинку Церкви Божої. Стіни міста побудовані з яспіса, котрий символізує собою Божественну славу (див. вірш 11) і завжди квітуче і нев’януче життя святих. Далі йде опис підвалин міста, котрих було дванадцять. За тлумаченням св. Андрія значення цих підвалин таке: основа перила — Яспис — камінь зеленкуватого кольору, який означає верховного Апостола Петра, котрий носив у тілі мертвість Христову і показав квітучу і нев’янучу любов до Нього; друга — сапфір — з котрого буває і лазур, позначає блаженного Павла, вознесеного і до третього неба; третя — халкидон — у першо-свяченичому нарамнику, означає блаженного Андрія Апостола, котрий був запалений св. Духом; четверта — смарагд — котрий має зелений колір, вбирає єлей, і від нього отримує блиск і красу. Цей камінь позначає св. Євангелиста Іоанна, котрий Божественним єлеєм пом’якшує гріховні страсті і відчай, і дорогоцінним даром Богослів’я дарує нам ніколи не слабнучу віру. П’ята — сардонікс, камінь, котрий має колір блискучого людського нігтя, означає св. Якова, котрий найпершим зазнав за Христа тілесну смерть; шоста — сардій — оранжевий на колір блискучий камінь, за допомогою якого лікують пухлини і виразки від заліза, і котрий означає красу добродійств блаженного Филипа, яка просвітлена вогнем Божественного Духа і гоїть духовні виразки спокушених; сьома — хризоліт — блискучий, золотистий камінь, котрий позначає, можливо, св. Варфоломія, який відрізнявся дорогоцінними добродійствами і Божественну проповідь промовляв надзвичайно добре; восьма — берил — камінь кольору моря і повітря, котрий позначає св. Фому, який здійснив далеку подорож заради спасіння індійців; дев’ята — топаз — чорний камінь, який містить, як кажуть, молокоподібний сік, цілющий для тих, що страждають хворобами очей, позначає блаженного Матвія, котрий зцілює Євангелієм сліпих серцем і поїть молоком новонароджених у вірі; десята — хрисопрас — камінь, котрий за блиском перевищує золото, позначає блаженного Фаддея, котрий Авгарю, царю еденському, благовістив означення золотом Царство Христове і мертвість у ньому, позначену прасом; одинадцята — якинт — лазуревий або небовидний гіацинт, котрий правдоподібно позначає Симона як ревнителя Христових дарувань, який має небесне мудрування; дванадцята — аметист — багряний за кольором камінь, який позначає Матвія, котрий удостоївся Божественного вогню під час розділу язиків і за пломеніюче прагнення благодогоджати на місці відпалого Тому, Хто вибрав (вірші 15-20).
Дванадцять воріт міста були влаштовані з 12 цілих перлин. „Дванадцять брам”, говорить св. Андрій, очевидно є образами дванадцятьох учнів Христових через котрих ми пізнали двері і шлях життя. Вони ж і 12 перлин, бо отримали просвітлення і блиск від єдиної багато цінної перлини — Христа.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2