foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

СУД НАД ВЕЛИКОЮ БЛУДНИЦЕЮ, ЩО СИДИТЬ НА БАГАТЬОХ ВОДАХ
Деякі приймали цю блудницю за древній Рим, оскільки він розташований на семи горбах. Сім голів звіра, котрий носив її, вважали сімома найнечестивішими з усіх царів, котрі від Доміціана до Діоклетіана переслідували Церкву. Св. Андрій, згадуючи цю думку, далі говорить: „Ми ж, керуючись і узгоджуючись з послідовністю того, що відбувається, думаємо, що блудницею називається взагалі земне Царство, котре уособлюється в одному тілі або ж місто, котре має царювати навіть до пришестя антихриста”. Деякі тлумачі вбачають у цій блудниці невірну Христу Церкву, котра поклонилася антихристу, або боговідступну громаду — ту частину людства християнського, котра вступить у тісне спілкування із світом гріховним, буде йому служити і спиратися повністю на його грубу силу — силу звіра-антихриста. Тому жінка ця і показана була тайновидцю як така, котра сидить на звірі багряному. „А жінка була одягнена в порфіру й кармазин...” — все це символи її царської влади і владарювання.
Падіння цього „Вавилону” зображено в Апокаліпсисі першим актом перемоги у світовій боротьбі Церкви Христової з гріховним Царством диявола (вірші від 1 по 5) „І бачив я жінку, п’яну від крові святих” — тут маються на увазі всі мученики за Христа, котрі постраждали на протязі всієї світової історії, а особливо у часи антихриста (вірш 6).
„Сім голів — це сім гір, що на них сидить жінка” — наступне пророцтво стосовно жінки-розпусниці. Св. Андрій Кесарійський в цих семи головах і семи горах бачить сім царств, котрі відрізняються особливим світовим значенням, могутністю:
1) Ассирійське;
2) Мідійське;
3) Вавілонське;
4) Персидське;
5) Македонське;
6) Римське; Римське ж поділяється на два періоди: час (імперії) древньо-Римський і час ново-Римський від імп. Констянтина. Під іменем „п’яти Царів”, котрі впали, св. Іпполіт розуміє п’ять минулих століть, шосте століття, в якому було видіння Апостолу, а сьоме це те, котре ще не настало, але продовжуватися буде недовго (вірші 9—10). „І звірина що була — і нема, і вона — сама восьма й з сімох, і йде на погибель.” (вірш 11). Цією звіриною буде антихрист; він називається „восьмим”, тому що „вона — сама восьма й з сімох, і йде на погибель”; „з сімох же він, бо з’явиться із одного з цих Царств”. „А десять тих рогів, що бачив ти їх, — то десять царів, що ще не прийняли царства, але приймуть владу царську із звіриною на одну годину” (вірш 12) — тут всякі гадання і пропозиції ні до чого не ведуть. Дехто хотів убачати в усіх цих царях, як і у звірі, римських імператорів, але це правда притягнена за вуха. Всі ці царі, котрі є однодумцями зі звіром, тобто антихристом, будуть вести війну з Агнцем, тобто з Христом, і будуть переможені (вірші 11—14).

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2