foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

1. Під двоєдушністю мається на увазі поєднання віри в Ісуса Христа і його вчення, з одного боку, і прагнення до мирських благ – з іншого.
2. Святі – тобто всі істинно віруючі.
3. Тобто знову закрились.
4. Можливо, Єрма був розорений через марнотратство своїх домашніх (імовірно, він займався торгівлею).
5. «Книга життя», згідно з уявленнями християн, – список праведників, яким дароване вічне блаженство. Згадується в Посланні апостола Павла до Филип’ян (4:3); Павло говорить про людей, які благовістили разом з ним, імена яких записані в «Книзі життя». У Одкровенні Іоана (20:15) сказано, що під час Страшного суду той, чиє ім’я не було записане у «Книгу життя», буде кинутий в озеро вогненне.
6. Куми – місто в Італії; за римським переданням, там колись жила Сивіла (пророчиця) Кумська, чиї передбачення мали широке розповсюдження в Римі.
7. Можливо, діти Єрми відреклися від приналежності до християн (зазвичай римські власті як підтвердження відступництва вимагали поклонитися статуї імператора і хулити Ісуса Христа) і навіть донесли на батьків.
8. Мова йде, очевидно, про те, що душі віруючих переселяються в рай з допомогою ангелів.
9. Ці імена, ймовірно, були знайомі читачам «Пастиря»; можливо, Климент – один з керівників римської християнської общини кінця I - початку II ст. З його ім’ям пов’язано два послання християнам Коринфа. Хто така Гранта – невідомо. За часів Єрми жінки могли стати дияконисами, можливо, дияконисою була і Гранта.
10. Мається на увазі переслідування християн при імператорі Нероні, який звинуватив їх в підпалі Риму під час великої пожежі 64 р. Християн піддавали тортурам і стратам.
11. Тобто до дня Другого Пришестя Ісуса Христа і Страшного суду.
12. Тобто через хрещення.
13. В II ст. серед християн посилилися сумніви в реальності швидкого настання Страшного суду.
14. Маються на увазі старозавітні пророки і праведники, які провістили, згідно християнським віруванням про прихід на землю Ісуса.
15. Стадій – грецька міра довжини, рівна приблизно 186 м.
16. Значення імені не ясне, воно зустрічається тільки в цьому творі.
17. У грецькому тексті цей пролог віднесений до Книги першої. Видіння (видіння п’яте).
18. Не цілком ясно, кого автор має на увазі під достойнопоклоняємим ангелом. Деякі дослідники вважають, що це – Христос, інші відносять це словосполучення до архангела Михаїла.
19. Тобто поклоняється ідолам, здійснює жертвопринесення.
20. Покаяння під час таїнства хрещення.
21. Святійший ангел – можливо, Ісус Христос, або архангел Михаїл.
22. Тут міститься натяк на існування в християнстві таємних вчень, до яких відносилися і різні вчення гностиків.
23. Інший – не Христос, а Антихрист, супротивник Христа.
24. В цій теологічній концепції Син Божий одночасно виступає як раб Божий, а Дух Святий ототожнюється з Сином, тобто теж є народженим Богом-Творцем, що не відповідає Символу віри, згідно якому Дух Святий походить (а не народжується) від Отця (у вченні Православної Церкви) або від Отця і Сина (у Католицькій Церкві).
25. Мова йде про сходження Духа Святого на людину Ісуса і возз’єднання людської і божественної природи Ісуса; ця ідея була близька першим християнам з іудеїв, які вважали Ісуса людиною, сином земних батьків, на якого під час хрещення зійшов Дух Святий. Християнські неортодоксальні групи, які розділяли Христа і Ісуса, тільки першого вважали Сином або Розумом Божим.
26. Високий ангел – архангел Михаїл, опікуванню якого вони ввірені.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2