foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Apologet

Апологет : православний апологетичний сайт

Література попередніх розділів відрізнялася між собою лише практичним характером. Вона мала своєю метою або релігійно-моральне повчання і настанови Церкви – пряме продовження апостольської проповіді, або апологію християнства від нападків язицтва, або викриття і заперечення єресей. Новий розділ церковної літератури характеризується виникненням самостійної зацікавленості до наукового вивчення християнства і систематизації його ідей. Поряд з апологетичними і полемічними творами тепер з’являються літературні твори, присвячені критиці і тлумаченні біблійного тексту, богослівсько-філософські трактати з питань космології, психології, есхатології, першої системи догматики, накінець, засновуються перші богословські бібліотеки і школи.
В першій половині ІІІ ст. наступили більш сприятливі умови для виникнення християнської науки, чим в минулі віки: гносису завдані були незцілимі рани, накопичився запас духовних сил. Але в цей же час не закінчились напади на християн зі сторони язицьких філософів, особливо неоплатоників. В зв’язку з цими нападками і християнські письменники повинні бути скористатися знаряддями науки і зодягнути свою віру у форми, відповідаючі науковим поглядам сучасного суспільства. Наукове богослів’я в християнстві зародилось таким чином, не без допомоги знайомства з язицькою наукою, і зародилось воно  там, де в той час процвітали класичні науки, тобто в Олександрії, а потім в Антіохії.
Під керівництвом видатних християнських вчених Олександрійська та Антиохійська школи стали своєрідними християнськими академіями, де Св. Писання було головним предметом вивчення. Але ці школи значно відрізнялись між собою за методом дослідження і тлумачення священного тексту.
Отримавши освіту в одній із таких шкіл, послідуючі християнські письменники розвивали ці основи в своїх творах, зберігаючи засвоєні ними методи богослівствування. Таким чином з’явились різні напрямки християнського богослів’я, відомі під іменем Олександрійського і Антиохійського.

НОВИЙ ЗАВІТ і ПСАЛТИР (аудіоформат)

МЕЧ ДУХОВНИЙ

Меч духовний №2