Ви тут: Головна
Зараз ніч. Різдвяна ніч. Усі воїни моєї маленької фортеці заснули. Сплять твій брат, твоя сестра. Навіть твоя мати вже спить. Я мало не розбудив поснулих пташенят, добираючись до цієї напівосвітленій кімнати. Як далеко ти від мене! Але нехай я осліпну, якщо твій образ не завжди перед моїми очима. Твій портрет - тут, на столі, і тут , біля мого серця. А де ти? Там, в казковому Парижі, танцюєш на величній театральній сцені на Єлисейських полях. Я добре знаю це, і все ж мені здається, що в нічній тиші я чую твої кроки, бачу твої очі, які блищать, немов зорі на зимовому небі.
Історія про жертвоприношення Ісака завжди вважалася важливою в іудаїзмі, християнстві та ісламі. В християнстві ця розповідь довго розглядалась як типологія спасительної місії, страждання і смерті Ісуса Христа. Різні богослови визначали основну ідею історії по-різному: страх Божий у Авраама, її етіологічне походження (Гункель), загроза самій божественній обітниці, надії та спасінню (Вішер), покірність Авраама Богові понад любов до Ісака (Левенсон), урок безкорисності (Трібл), Авраамова вірність і покірність (Моберлі), випробовування покірності як страху Божого (Г. вон Рад) і радикальна природа віри Авраама (Чайлдс) – і це лише декілька прикладів. Це есе підсумує, порівняє і проаналізує тлумачення Буття 22 Герардом вон Радом та Бревардом Чайлдсом. Буде показано, що незважаючи на деякі лінії перетину, їхні коментарі дуже відрізняються. По-перше, буде представлено короткий опис їхніх богословських підходів. По-друге, буде підсумовано їхні коментарі. По-третє, їхні коментарі будуть порівняні та проаналізовані.
На початку грудня 1934-35 року в Харківському оперному театрі відбувся З’їзд народних співців Радянської України. Основним завданням З’їзду було питання активного залучення народних співців до соціалістичного будівництва, відходу від виконавських традицій і визначення нових ідеологічних приорітетів. Ухваливши відповідні резолюції, незрячих співців під приводом поїздки на З’їзд народних співців народів Союзу Радянських Соціалістичних Республік, що мав відбутися у Москві, повантажили до ешелону і підвезли до околиць ст. Козача Лопань.
“Воно – мій помічник і мій ворог, мій дорадник і мій суперник, мій захисник і мій кат”, – так Йоан Лествичник (VII ст.), настоятель синайського монастиря підсумував, своє ставлення до свого власного тіла. Між ним і його власним тілом існує щось типу любові-ненависті: “Як я можу полишити його, якщо я прив’язаний до нього назавжди? Як я можу втекти від нього, коли воно зросло разом зі мною?.. Я обіймаю його. І відвертаюся від нього. То що то за таїна в мені?”
Православні єпархії існували в Україні задовго до Володимира – і вони були підпорядковані Константинополю Йдеться насамперед про дві єпархії – Скіфську в районі нинішньої Одеси й Херсонеську в Криму. Вони припинили існування в V ст., коли розпочалося Велике переселення народів.
Єдине, що оскверняє людину, – це гріх. Слони ж, як і інші тварини (зображення яких Маковій також забороняє мати на одязі чи в оселі), створені Богом і самі по собі не несуть духовної небезпеки для людини. Зрештою, зображення тварин є практично у кожному храмі. Лев – символ святого апостола і євангелиста Марка, телець – святого апостола і євангелиста Луки, а орел – святого апостола і євангелиста Іоана Богослова.
Глибокі роздуми про людину та її особистісне буття приводять до висновку, що її не можна сприймати тільки в матеріальних категоріях, тобто як надзвичайно складне поєднання біологічних та фізіологічних функцій. В основі людської особистості лежить духовне начало, яке і водночас зумовлюється надприродним відношенням людини до Бога. Святий Максим Сповідник писав: “Якщо бажаєш знайти шлях, що веде до життя, то шукай його в тому Шляху, який говорить: “Я є путь, і істина, і життя”
Питання іконошанування вже багато століть не дає спокою супротивникам православ’я. Нібито на підставі Св. Писання всіх хто шанує та поклоняється св. іконам зачисляють до ідолопоклонників. Напевно зараз немає особливого сенсу вступати в обширну «цитатну війну», бо обґрунтувань іконошанування на основі Св. Письма і так існує чимало. Вся ж проблема базується на тому, що ті хто виступають проти ікон «прикриваючись» Біблією, насправді опираються лише на зручну для себе підстановку чи втрату контексту. Забуваючи про загальний зміст та «дух» книги чи всього Писання. Не говорячи вже про відсутність критерію у такому надважливому питанні, як тлумачення і правильне розуміння Св. Писання. Скоріш за все саме через це протестанти (а саме на їх основі найбільш розповсюдилось відкидання св. ікон) й розділяються з неймовірною швидкістю на тисячі деномінацій.
Коли померла дружина Джорджа Карліна, відомий сатирик, і визначний комедійний актор, написав ці рядки.
Парадоксом нашого часу є те, що ми маємо високі будівлі, але низьку терпимість, широкі магістралі, але вузькі погляди.
Витрачаємо більше, але маємо менше, купуємо більше, але радіємо менше.
Маємо великі будинки, але менші сім'ї, найкращі зручності, але менше часу.
РІЗДВЯНЕ ПОСЛАННЯ
Патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета
Преосвященним архіпастирям, боголюбивим пастирям,
чесному чернецтву та всім вірним Української Православної Церкви
Київського Патріархату
Дорогі браття і сестри!
Христос народився! Славімо Його!