У попередньому розділі були наведені слова апостола Петра, які указують на жертовний характер літургії: "І ви самі, мов живе каміння, будуйтеся на духовний дім, на святе священст-во, щоб принести духовні жертви, приємні Богові, через ІсусаХриста" (1 Пет. 2:5).
Це здійснюється в Євхаристії — центральній частині літургії вірних. У ній, під час анафори або молитов піднесення, що проголошуються священиком, община, саме як духовне священство, здійснює безкровну духовну жертву, дякуючи Богові за все, що Він зробив для людства. Спочатку приноситься дяка Богові: "Ти з небуття до буття нас привів"; і потім: "коли ми впали в гріх, Ти знову нас підніс, безперестанно все діяв, поки нас на небо привів і майбутнє Царство Твоє нам дарував". Подяка приноситься Святій Трійці: "за всі Твої до нас благодіяння, які ми знаємо і яких ми не знаємо, за явні і неявні", і особливо "за цю службу, що з рук наших Ти зволив прийняти, хоч і стоять перед Тобою тисячі архангелів, незчисленна сила ангелів... пісню перемоги співають, виголошують, викликують і промовляють: Свят, Свят, Свят..."
У молитві об`єднується вся община, коли вона співає:
Свят, Свят, Свят Господь Саваоф, — повне небо і земля слави Твоєї. Осанна в вишніх, Благословен, Хто йде в ім`я Господнє. Осанна в вишніх!
Приєднуючись таким чином до співу небесних хорів, община сповідає святість і славу Бога: "Ти світ Твій так полюбив, що й Сина Свого Єдинородного віддав, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне... В ніч, як зраджено Його, а правдивіше, коли Він сам себе віддав за життя світу, взяв хліб... подякувавши, благословивши, освятивши, розломивши, дав святим Своїм учням і апостолам і промовив:
 
Прийміть, споживайте — це є Тіло Моє, що за вас ламається на відпущення гріхів.
Так само і чашу після Вечері, промовляючи:
Пийте з неї всі, це є Кров Моя Нового Завіту,
що за вас і за багатьох проливається
на відпущення гріхів.
 
Згадуючи таким чином "спасительну заповідь", а також таємницю всього спокутування, що з`єднується з нею, тобто все, що відбулося: "хрест, гріб, воскресіння на третій день, на небо вшестя, праворуч сидіння, друге і славне знову пришестя", священик підносить поставлені на святому вівтарі Святі Дари — хліб і чашу з вином, — проголошуючи:
 
Твоє від Твоїх Тобі приносимо за всіх і за все.
 
Таким чином, "приносячи словесну цю і безкровну службу", община далі благає Бога: "Зішли Духа Твого Святого на нас і на предложені дари ці" і Ним втіли хліб в Тіло Христа, а те, що в чаші — "в чесну Кров Христа Твого" Одночасно здійснювач служби благословляє хліб і чашу з вином, окремо і потім разом. Зробивши це, клір і вся община проголошують у один голос: "Амінь, амінь, амінь".
Отже, народ Божий, приносячи, тобто жертвуючи хліб і вино, вибрані з поживи, що підтримує земне життя, приймає для підтримки свого духовного життя небесну поживу: Святі Тіло і Кров Христові. Православна Церква не прагне пояснити невидиме, але дійсне перетворення хліба і вина в Тіло і Кров Христа, тому що це таємниця, призначена для сприйняття вірою.
Святий Амвросій, єпископ Медіоланський, який жив в IV столітті, написав молитву для прочитання тими, хто готується здійснювати Божественну літургію. Ми приводимо цю молитву в уривках, які показують, яким чином розуміла древня Церква святу Євхаристію і її зв`язок з жертвою спокутування:
"Істинний Первосвященику, Ісусе Христе! Ти приніс Себе на хресний вівтар в чисту і бездоганну жертву ради нас і Кров Твою і встановив силою Святого Духа Таїнство, що здійснюється, говорячи: "Робіть це щоразу, коли будете пити, — на спогад про мене" (1 Кор. 11:25).
Благаю Тебе в ім`я чесної Твоєї Крові, що принесена в ціну нашого спасіння. Благаю Тебе ради тієї чудесної і невимовної любові Твоєї, якою Ти нас грішних полюбив настільки, що Своєю Кров`ю омив і очистив нас від гріхів наших, навчи мене, негідного раба Твого, силою Святого Твого Духа здійснювати це велике Таїнство з таким шануванням і старанністю, благоговінням і страхом, які личать цьому Таїнству.
Хай прийде в серце моє Дух Твій Святий і беззвучними словами повідомить мені всю правду про це велике Таїнство, яке приховано дуже глибоко і покрите Божественним покровом...
Ще благаю Твою доброту, Господи, хай прийде на хліб цей повнота Твого Божества: хай зійде, о Господи, і невидиме обличчя і неосяжна слава Святого Духа Твого, слава, яка в стародавні часи низпосилалася на жертви батьків наших: нехай створить Він дари, що ми приносимо, Твоїм Тілом і Кров`ю, і мене, негідного служителя Твого, направить в здійсненні цього великого таїнства"