ЗВІР — АНТИХРИСТ І ЙОГО ПОМІЧНИК — ЛЖЕПРОРОК
Під звіриною, „що виходила з моря” (XIII; 1), майже всі тлумачі розуміють антихриста, котрий буде виходити з „моря житейського”, тобто із середовища роду людського. Тобто антихрист буде не духом чи демоном, а погибельним чадом людського роду. Це — звір, котрий схожий на барса з ногами, як у ведмедя, і з пащею лева. Таким чином, в особі антихриста з’єднуються якості і властивості найзліших тварин. Голів у нього також сім, як і в самого диявола-дракона, при чому голови ці списані богохульними іменами для наочного зображення його внутрішнього безчестя і відрази до всього святого. Десять рогів з діадемами служать символом того, що він буде користуватися своєю богоборною силою із владою царя на землі.
У 6—10 віршах вказується образ дії антихриста: він буде відрізнятися богохульством, насиллям над людьми, котрі йому не покоряться: „І їй дано провадити війну зо святими, та їх перемогти” (Ап. XIII; 7). Це означає, що він силою змусить підкоритися собі, звичайно, чисто зовнішнім виглядом, бо вклоняться антихристу лише ті, імена котрих не написані в книзі життя у Агнця. Одним лише терпінням і вірою будуть захищатися від антихриста святі, але „Коли хто мечем убиває, — такий мусить сам бути вбитий мечем!” (Ап. XIII; 10).
Далі у віршах 11—17 Тайновидець говорить про прибічника і помічника антихриста — лжепророка і про його діяльність. Це — також — „звір” (по-грецьки „Фіріон”). Він має „два роги, подібні ягничим”, за поясненням св. Андрія, для того, „щоб шкірою овець прикрити вбивчість прихованого вовка, тому на початку намагатиметься мати образ благочестя”. Св. Іриней говорить, що це „зброєноша антихриста і лжепророка”. Йому дано владу знамень і чудес, щоб, попереджуючи антихриста, приготувати погибельний шлях. Зцілення звіриної рани є або уявним з’єднанням на короткий час розділеного царства, або швидкоминучим відновленням антихристом владарювання сатани, котре було зруйноване хрестом Господнім, або ж уявним воскресінням кого-небудь. Наслідуючи Господа Ісуса Христа, він буде використовувати для ствердження влади антихриста дві сили: силу слова і силу чудес. Але говорити він буде як дракон, тобто богохульне, і плодом його промов буде безбожжя і крайнє нечестя: „І дано їй вкласти духа образові звірин”, тобто антихриста, щоб „заговорив образ звірини”. Але це будуть не істинні чудеса, які творить лише Бог, а „неправдиві чуда”.
Надзвичайна таємничість, пов’язана з іменем антихриста і „числом ймення його” (XIII; 17). Про це так говорить Апокаліпсис: „Тут мудрість! Хто має розум, нехай порахує число звірини, бо воно число людське. А число її — шістсот шістдесят шість” (XIII; 18). Іриней Ліонський, наприклад, звірине число 666 вважав складеним із цифрових значень букв імені „Латеінос” або „Теітан”. Дехто знаходив звірине число в імені Юліана Відступника; в імені Наполеона і т.д. Розмірковуючи про ім’я антихриста св. Андрій говорить, що якби була необхідність знати його ім’я, тайновидець відкрив би його, але благодать Божа не попустила, щоб це пагубне ім’я було написане в Божественній книзі.