ЗНЯТТЯ СЬОМОЇ ПЕЧАТКИ: ГОЛОСИ ТРУБ АНГЕЛЬСЬКИХ
(ПЕРШОЇ—ЧЕТВЕРТОЇ)
Коли Агнець зняв останню, сьому печатку, „німа тиша настала на небі десь на півгодини” (VIII; 1). Ця тиша на небесах означала зосередження благоговійної уваги Ангелів і людей, котрі стояли перед престолом Божим.
Вони очікували страшних знамень гніву Божого перед кінцем віку цього і настання Царства Христового. Явилося сім Ангелів, котрим дано було сім труб, і інший Ангел, котрий стоячи перед жертовником, мав золоту кадильницю. „І було йому дано багато кадила, щоб до молитов усіх святих додав на золотого жертовника, що перед престолом” (VIII; 3). Перш ніж Ангели-карателі роду людського почнуть свою справу, святі на чолі з Ангелом молитви прохатимуть за людство. Але водночас святі знову і знову будуть молити Бога, як вони молили при знятті п’ятої печаті (Ап. VI; 9—11), про те щоб Бог явив Своє правосуддя над беззаконниками і гонителями Христової віри і припинив беззаконня мучителів. Ось наскільки сильною виявилася ця молитва: „І знявся дим кадильний з молитвами святих від руки Ангола перед Бога. А Ангол кадильницю взяв і наповнив її вогнем із жертовника, та й кинув на землю. І зчинилися громи, і гуркотнява, і блискавиці та трясіння землі... І сім Ангелів, що мали сім сурм, приготувалися, щоб засурмити” (АпVIII; 5—7).
Слідом за цим — Трубні звуки одного за другим усіх семи Ангелів, котрі супроводжуються кожний раз великими бідами-карами для землі і її жителів (вірш 1—6).
„І засурмив перший Ангел, — і вчинився град та огонь, перемішані з кров’ю, і впали на землю. І спалилася третина землі, і згоріла третина дерев, і всіляка зелена трава погоріла...”. Під „градом, що падає на землю” і винищуючим „вогнем, змішаним з кров’ю” багато тлумачів розуміли винищувальну війну (вірш 7).
„І засурмив другий Ангел, — і немовби велика гора, розпалена огнем, була вкинена в море. І третина моря зробилася кров’ю, і померла третина морського творіння, що мають життя, і загинула третина кораблів...” (VIII; 8—9). Тут можна запропонувати, що на дні океану відкриється вулкан, вогненна лава котрого наповнить третю частину водних басейнів землі, несучи смерть всьому живому. Інші вважають, що тут маються на увазі страшні кровопролитні морські бої (вірш 8—9).
„І засурмив третій Ангел, — велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та на водні джерела. А ймення зорі тій Полин. І стала третина води, як полин, і багато з людей повмирали з води, бо згіркла вона...” (Ап. VIII; 10—11). Деякі тлумачі вважають, що це метеор впаде на землю і вчинить отруєння водних джерел на землі, і вода стане отруйною. А, можливо, це теж один з нововинайдених способів майбутньої страшної війни (вірш 10—11).
„І засурмив Ангел четвертий, — і вдарено третину сонця, і третину місяця, і третину зір, щоб затьмарилася їхня третина, щоб третина дня не світила, так само ж і ніч” (АпVІП; 12). Зрозуміти це нам тепер неможливо: одне ясно, що це явище буде супроводжуватися різними бідами для людей — неврожаями, голодом і т.д. „Третина” — вказується на помірність усіх бід. „Горе, горе, горе тим, хто живе на землі” (Ап. VIII; 13). Цей голос Ангела вказує на чоловіколюбність і співстраждання Божественних Ангелів, котрі жалкують про нерозкаяність людей. Анголи з трубами — Христові проповідники.